روزکارتون!

همزمان با آغاز دهه فجر

اولین پایگاه کاریکاتور مطبوعاتی ایران شروع به کار کرد

 

برای اولین بار در کشور،همزمان با آغاز دهه فجر پایگاه ویژه کاریکاتور مطبوعاتی راه‌اندازی شد.

در این پایگاه، علاوه بر انتشار روزانه کارتون‌های خبری، کارتون‌های منتشر شده در مطبوعات نیز انعکاس پیدا می‌کند.

روزکارتون، نام اولین پایگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور مقاومت است که هم اکنون با نشانی www.roozcartoon.com و www.roozcartoon.ir  قابل دسترسی است.

علاوه بر موضوعات روز، عناوینی از جمله تولید ملی، انرژی هسته‌ای، مقاومت، جنگ نرم، حقوق بشر و تحریم جزو محورهای اصلی روزکارتون برای تولید کارتون‌های خبری است.

در سرمقاله این پایگاه آمده است:

« در دنیای رسانه‌ای امروز، اهمیت و تأثیر کارتون مطبوعاتی (Editorial Cartoon یا همان کاریکاتور مطبوعاتی) بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ همچنین در فضای مطبوعاتی کشورمان کارتون مطبوعاتی از نقش و اهمیت فراوانی بر خوردار است. اما از آن جایی که جمله قبل، اغراقی بیش نیست و اتفاقاً بر عکس، اهمیت و تاثیر کارتون در کشور ما هنوز بر بسیاری از صاحبان نشریات پوشیده است! و از آن جای دیگری که ما به عنوان طرفدار و مدعی این هنر خاص، از مهجور ماندن و تزیینی شدن آن در فضای رسانه‌ای کارتون مطبوعاتی، سخت متأسف و گله‌مند هستیم، تصمیم گرفتیم که برای احیای کارتون مطبوعاتی همتی کرده و قدمی برداریم. لذا این پایگاه اینترنتی را راه‌اندازی کردیم و از این پس با روزکارتون در معرض دید شما خواهیم بود. در واقع به عنوان یک پایگاه مرجع کارتون مطبوعاتی، قصد تولید محتوا برای تمامی رسانه‌های داخلی را داریم و می‌خواهیم اولین آژانس کارتون مطبوعاتی کشور باشیم.»

گفتنی است رونق گرفتن کاریکاتور در مطبوعات و بها دادن بیش از پیش مدیران نشریات، از سال‌های قبل جزو مطالبات جدی جامعه کاریکاتوریست‌های کشور بوده و در این مدت همواره بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های کاریکاتور مطبوعاتی در مقابل تهاجم رسانه‌ای غرب، توسط کارشناسان رسانه و هنرمندان تاکید شده است. شروع به کار روزکارتون، اولین قدمی است که در جهت تحقق این اهداف و مطالبات برداشته شده و می‌تواند در بهبود وضعیت هنر کاریکاتور مطبوعاتی در کشور تأثیر بسزایی بگذارد.

برگزاری جشنواره‌های فصلی کاریکاتور مطبوعاتی و انتشار هفته‌نامه تخصصی کاریکاتور مطبوعاتی، از برنامه‌های آتی روزکارتون است.

سرای نمایندگان!

اولین کشیده امسال!

ادامه نوشته

وزن اضافي...!

کارتون بلاگ افشا می کند!

مازیار بیژنی

کشیده نهم!

http://javanonline.ir/images/magazine/0003/files/atfl00000107-0001.pdf

کشیده ای برای بیکاران!

keshide 9

ادامه نوشته

کشیده هشتم این جاست

http://javanonline.ir/visehxa8rhblj.jbhf9v8j.ib.html

کشیده هشتم وسط نمایشگاه مطبوعات!

هشتمین شماره دوهفته نامه طنز و كاريكاتور "كشيده" چهارشنبه ۴ آبان در 52 صفحه رنگي در سراسر کشور توزیع مي شود. "كشيده" را مي توانيد نیمه اول و دوم هر ماه به عنوان ضميمه رايگان روزنامه جوان تهيه نماييد. اين شماره نشريه در برگيرنده آثاري از: مازياربیژنی عليرضا ذاكري،محمود محمد تبریزی محمد علي رجبي،سيد محمد رضا مير شاه ولد،احسان آهني،معصومه پاكروان،ار‍ژنگ حاتمي،افشين اميري ججين،رضا باقري شرف،جواد طريقي اكبر پور،سميه شوقي،مهدي فرج اللهي،مسعود دانش منش محمد رضا شهبازي،عليرضا پاكدل،علي پاك نهاد،عليرضا آگاهي،حسين رنجبر،پيمان عليشاهي نوراني،محمد صالح رزم حسيني،يونس گريواني،اميد مهدي نژاد،مصطفي مشايخي،مهدي عسگري،حسين نا‍ژفر،احمد رضا بیضایی، عليرضا باقري،حسين كشتكار و شهرام رضايي و شاهين كلانتري است.

در اين شماره از كشيده عناويني چون:مدیریت جهان و تخم مرغ /معشوق زیر تیغ/قصه های قلی/مجیدی بای بای/شباهت های بنیادین فوتبال و اعدام/بمب خنده زیر غرش خمپاره ها/آیین نامه تخلفات بودار/کشیده پاتوقی برای بروبچه های شهرستانی/راهنمای آقازادگی بدون درد و خونریزی/آقازاده رو آقاش زاییده/ارباب حلقه رندان/تاپ تن با شهرام رضایی/ماجرای یک دیکتاتوریست/گوسفندیکاتور/حمله به بانک خون و ... را مي توانيد مشاهده كنيد.ضمنا"کشیده هشتم به همراه شماره های قبلی آن از روز چهارشنبه در محل نمایشگاه مطبوعات غرفه روزنامه جوان در دسترس عموم مشتاقان است. بشتابید که بی کشیده نمانید!

اقليت 99 درصدی در خیابان وال استریت!

کشیده چهارم را این جا زدند!

http://www.javanonline.ir/visgkwi91krma.p4k.rn9ara.html

شهرداری و مجلس زمین های اطراف بهارستان را "بزخری" می کنند.